Jaarlijkse klusweek in Neuvelle - Reisverslag uit Neuvelle-lès-Voisey, Frankrijk van Ellis - WaarBenJij.nu Jaarlijkse klusweek in Neuvelle - Reisverslag uit Neuvelle-lès-Voisey, Frankrijk van Ellis - WaarBenJij.nu

Jaarlijkse klusweek in Neuvelle

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

10 September 2011 | Frankrijk, Neuvelle-lès-Voisey

Gerhard en zwager Goos hebben er een traditie van gemaakt: de grote jaarlijkse zomer klusweek. Al maanden wordt er intensief naar deze week toegeleefd door de mannen. Ook vindt er uitgebreid technisch vooroverleg plaats: telefonisch, schriftelijk, tekeningen worden gedeeld per mail, alles mag en kan, mits het technisch en gedetailleerd is. Een echte mannenbenadering dus. Ik verdenk Gerhard er van dat hij klussen met Goos leuker vindt dan het verplichte relaxen met mij in ons petite maison.

De klusweek van de zomer van 2011 die maar geen zomer wilde worden maar het juist in deze zomerweek net even werd (boven de 30 graden - heerlijk klustemperatuurtje) stond in het teken van het grote AFWERKEN. Een lang gekoesterde wens van mij. Want mijn Gerhard is een zeer handig klusser maar vooral erg goed in beginnen.
Naast de vele afwerkklusjes binnenshuis, zoals het afwerken van plinten, schilderen van kozijnen en het verhelpen van de vocht- en vorstschade in de gang naar de grenier mocht ook een wens van Gerhard worden vervuld. Het plaatsen van een echte abri. Geen idee wat we ermee moeten, maar Gerhard vindt het helemaal top. Ik vermoed dat het vooral een droog rookplekje is maar sta open voor de (volgens Gerhard) vele alternatieve toepassingen. Kijk de man gelukkig zijn onder zijn afdakje!

Volgend jaar is het dak aan de beurt. En de voorbereidingen daarvoor zijn nu al getroffen. Zo'n stoffig dak zegt de gemiddelde lezer natuurlijk niets, het heeft ook geen enkele amusementswaarde, toch is het misschien wel leuk om te laten zien dat er gewoon nog stammen uit het bos zijn gebruikt voor de constructie van het dak.

Ik ben helemaal blij met de tuinset die na veel ritjes eindelijk compleet is.
Nu maar hopen dat Enno en Friederiek, die volgende week nog even vakantie gaan vieren in Neuvelle-les-Voisey er nog veel plezier van hebben!

• 10 September 2011 - 17:08

Trudie:

Dag luitjes,

Vind het dak wel nostalgisch en vol romantiek, zal ook lekker doorluchten!
    Nog één winter voor de muizen dan maar!
    De tuinstoelen ogen weer super modern evenals de gang en zo gaan jullie dan maar door
    en je komt er wel op den duur, het klussen is een onderdeel van de vakantie heb ik begrepen.
    Jan -Gerhard zit er als een tevreden man en dat is wat waard!
    Groetjes Trudie

• 10 September 2011 - 17:18

Els:

Mooi geworden! Ze zijn wel weer heeeel goed bezig geweest. Ik was wel heel erg benieuwd hoor, en het is altijd zo leuk om de foto's erbij te zien. Nu maar hopen dat je volgend voorjaar/zomer heel veel plezier van je mooie tuinstel hebt......

• 10 September 2011 - 17:20

Els:

O ja, Kees vraagt of de abri groot genoeg is voor 2 personen!!!

• 10 September 2011 - 18:45

Ellis:

De abri is groot genoeg voor twee sigaretjes Els! En dan mag Anja er ook nog bij.

• 10 September 2011 - 18:57

Annemiek:

Toch ook wel een mooi plekje voor de buitenkeuken.
    Ik ga de aanbiedingen komend jaar goed in de gaten houden.
    En dan maar hopen dat het 3 koppig klus-team er ook volgend jaar ook weer is!

• 10 September 2011 - 19:02

Goos:

Ik denk dat er nog wel een rookregeling op een bordje moet worden bijgeplaatst. Dat komt wel als Yves klaar is met zijn muuractiviteiten. Ergens volgend jaar dus.

• 10 September 2011 - 19:05

Goos:

Zoals je ziet; een plantje staat daar best leuk. Wat meer zou echt leuk zijn. Zo'n abri kan daarom toch maar mooi in de papieren gaan lopen.

• 10 September 2011 - 19:55

Irene:

De abri is absoluut een enorme aanwinst, en m.i. een must, al was het inderdaad maar om tevreden rokers ook tevreden te houden. kan me dus geheel in de visie van Gerhard vinden. En zeg nou zelf, hij verdient toch zijn abri met al zijn gebeul daar in het Franse! Die man blij, zal zijn enthousiasme en motivatie warm houden.
    wat anders. Als ik nu de foto's zie, loop ik ook helemaal warm, omdat ik nu overal een " gevoel" bij heb. Klinkt misschien wat vreemd, maar het is echt zo. Ongetwijfeld een teken dat wij daar geweldige uren (al 2 x) hebben beleefd, en elke foto doet het enorm weldadige gevoel van rust, warmte en gastvrijheid weer opborrelen. Ik vrees dat we graag nog eens de sfeer e.d. willen komen opsnuiven. Moge jullie nog langdurig en heel veel plezier beleven aan het allerschatigste huisje in het pittoreske Neuvelle-les-Voisey. het zij jullie van harte gegund!!!!
    Vive la France, Vive Ellis' en Gerhard, au revoir!!!

• 10 September 2011 - 20:10

Marjan:

Voorjaar 2012 start van de traditionele grote jaarlijkse schoonmaakweek met de dames?
    Ik wil erbij zijn hoor. Op tijd inplannen dus.

Liefs,
    Marjan

• 11 September 2011 - 08:11

Els:

Kees zal zijn eigen stoel wel meenemen, hij wil geen schade meer maken......

• 11 September 2011 - 20:16

Ellis :

Ik begrijp dat ik voor verwarring heb gezorgd. En omdat er zoveel enthousiaste rokers zijn, in de buurt en passanten, die zich erg begrepen voelen met de komst van de abri, even een foto toegevoegd van de abri in perspectief. Een beetje inschikken - en dat doen rokers, flexibel en inschikkelijk als je als roker moet zijn vanzelfsprekend - en je kunt er met z'n drietjes gemakkelijk onder (eigen stoel meebrengen, met het oog op ervaringen uit het verleden). We hebben er goed samen over gepraat en besloten dat we de abri kosteloos ter beschikking stellen aan andere (leuke) buurtbewoners. Hij is zelfs demontabel dus je kunt 'm voor partijen en gelegenheden lenen. Bij overboeking geldt: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Er zijn geen kosten aan uitleen verbonden, wel verwachten we dat je eventuele schade herstelt. En natuurlijk zelf zorgt voor het afbreken, vervoer en opbouw.

• 11 September 2011 - 20:57

Anja:

he he Nooit aan gedacht natuurlijk maar het staat ook zo onderin weggefrommeld die reacties.
    maar nu ben ik ook van de partij hoor.De abri is natuurlijk fantastich he?
    Maar ja wij zijn er nooit tegelijk met jullie.En de volgende zomer geen afdak nodig hoor want dan schijnt gewoon zoals normaal de zon weer.
    Janco is een nieuwe website aan het opzetten,want deze is onmogelijk te bedienen momenteel.

• 15 September 2011 - 14:08

Mam:

Ziet er allemaal goed uit. Hulde! zou Kees Rijken zeggen. Nu nog de vervulling van onze wens (Ellis, An) te weten de wastafel in de logeerkamerkast, dan is het helemaal compleet voor ons. Blijven hopen.