De vakanties zijn begonnen! - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Ellis - WaarBenJij.nu De vakanties zijn begonnen! - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Ellis - WaarBenJij.nu

De vakanties zijn begonnen!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

17 Juli 2012 | Nederland, Kampen

De komende weken is de Rue du Pont weer flink bezet. Het is tenslotte niet voor niets vakantie!

Gerhard en Enno hebben de eerste week benut om de tuin eens flink onder handen te nemen. De grasmaaier van buurman Yves is kapot en nu is het handwerk en doe-het-zelf. Na drie flinke dagen tuinieren hielden de mannen het voor gezien maar wel met zichtbaar resultaat!

In mei hebben we 6 pompoenplanten gekocht op de markt in Jussey en deze 'butternuts' lijken het geweldig te doen op de poep van de pony van Yves.Het is dan ook ons plan om in oktober een soepfeest te organiseren, waar we de hele buurt voor uitnodigen! Dit naar het goede voorbeeld van buurman Didier, die op 30 juni een buurtbbq heeft georganiseerd. Helaas moesten wij dat feestje missen maar volgens de aanwezigen was het een groot succes. En voor het eerst sinds jaren had Neuvelle de pers over de vloer!

Ook de druif en de bruidssluier tieren welig. We gaan alvast flessen sparen voor het druivensap. Of zijn we misschien te optimistisch?

De abri nadert de staat van perfectie. Gerhard heeft zijn hoofd lelijk aan het ding gestoten en loopt nu met een dikke korst op z'n kop. Goos legt de laatste hand aan de tegels en dan is de luxe rookplaats eindelijk klaar!

Sinds zondag hebben Miek en Goos de leiding in Neuvelle. De extender is aangelegd waardoor we nu zelfs internet in de tuin hebben! Wel op voorwaarde dat Els en Kees thuis zijn en dat is gelukkig vaak het geval. Een goede Franse buur is ook hier beter dan een verre vriend!

Ons plan is om in augustus een paar weken in Neuvelle door te brengen. En dan volgt het hoogtepunt (voor Gerhard) van het seizoen: de klusweek met Goos. Dit jaar staat er een serre in de planning. Daar serveren we dan de pompoensoep bij slecht weer!

A bientot! En wie op de heen of terugreis naar of van het Zuiden nog een stop in onze buurt wil plannen: bienvenue!

• 17 Juli 2012 - 19:49

Trudie:

Eigen huis is goud waard, je blijft lekker klussen, dat wel.
    Wees voorzichtig met je hoofd, je handen en je benen en geniet er van!

• 28 Juli 2012 - 11:10

Marjan:

Wat een leuke berichten weer! En het wordt maar mooier en mooier. En nu ook nog een serre! Straks willen de mannen ook nog een tuinhuis plaatsen of een zwembad...............