De somer van de S - Reisverslag uit Neuvelle-lès-Voisey, Frankrijk van Ellis - WaarBenJij.nu De somer van de S - Reisverslag uit Neuvelle-lès-Voisey, Frankrijk van Ellis - WaarBenJij.nu

De somer van de S

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

15 September 2013 | Frankrijk, Neuvelle-lès-Voisey

Nummer 19 heeft weer even rust na een gezellig drukke zomer. Eindelijk vertrok 'le vent du Nord' en werd het warm in Neuvelle. Zo warm dat we blij waren dat de Serre nog niet voorzien was van glas en een paraSol geen overbodige accessoire bleek. We hebben genoten van ruim 7 weken onafgebroken mooi weer. De Stokrozen bloeiden uitbundig, de pompoenen kregen de smaak te pakken, gingen heen en vermenigvuldigden zich en het gras bulderde de grond uit.
Geen weer om veel te klussen maar vooral te genieten van de tuin en al het moois wat de omgeving te bieden heeft!

Stilzitten is geen optie voor Sommigen. Een nieuw project is snel gevonden: op een warme dag in augustus stond hij op Gerhard te wachten bij de brocante bij Montigny-le-roi: de Solex. En daarmee is een lang gekoesterde wens in vervulling gegaan. Natuurlijk moet er nog wel het een en ander aan worden opgeknapt maar daar is het ook een project voor! In de bagagedrager bevindt zich een klein bakje, waaruit de ongeschonden gebruiksomschrijving kwam en waarmee het bouwjaar (1956) en type kon worden geidentificeerd. Inmiddels zijn de eerste rondjes rond de kerk gereden!

Nu wordt het herfst. De Solex loopt, de paraSol hangt, de Serre nadert de voltooiing, de eerste pompoenen zijn geoogst en de Stokrozen hebben dikke zaadknoppen. Tijd voor rust!

• 15 September 2013 - 16:11

Geert:

1956 is een goed jaar!

• 15 September 2013 - 16:15

Miek:

Ik wacht in spanning op de foto's!

• 15 September 2013 - 16:19

Els:

Foto's.....serre en rit op solex??

• 15 September 2013 - 19:27

Trudie:

Hallo Ellis en Gerhard,

Al met al dus een héél goed jaar met alles!
    De solex is ook grappig en komt er ook nog een busje bij?
    Dan kun je volgend jaar ook een grote garage bouwen, laten we dit maar als
    een grapje beschouwen.
    Leuk dat Marit is geweest.
    Eerst maar weer in Nederland wennen en nadenken over de troonrede
    a.s. Dinsdag

Groetjes Trudie

• 15 September 2013 - 19:57

Marjan:

Wat een pracht en praal. Ja......ik wil wel wat zaadjes van die stokrozen......en een ritje achterop de Solex. Tenminste.....als het verantwoord is.

• 16 September 2013 - 20:27

Nel:

Het ziet er geweldig uit. Alles wordt mooier en mooier. Alles groeit en bloeit prachtig. De werkzaamheden zijn goed zichtbaar.
    Heeft Gerhard al een alpinopet?
    Bedankt voor de leuke foto's. Zo blijf ik aardig op de hoogte.