LC 34 goes Neuvelle-les-Voisey! - Reisverslag uit Neuvelle-lès-Voisey, Frankrijk van Ellis - WaarBenJij.nu LC 34 goes Neuvelle-les-Voisey! - Reisverslag uit Neuvelle-lès-Voisey, Frankrijk van Ellis - WaarBenJij.nu

LC 34 goes Neuvelle-les-Voisey!

Door: Ellis

Blijf op de hoogte en volg Ellis

30 Mei 2014 | Frankrijk, Neuvelle-lès-Voisey

Even dreigde het 't verhaal van de 10 kleine negertjes te worden maar gelukkig konden we uiteindelijk toch met vier (oud)ladies van Zwolle naar Neuvelle afreizen. Al lang gelden hadden we de datum gepland: 22 mei vertrekken, via een tussenstop bij de outlet in Roermond in een rechte lijn doorsteken naar Neuvelle en daar in de tuin rustig afwachten tot het weer zondag werd en Gerhard en Bomans ons kwamen aflossen. In grote lijnen is dat plan gelukt! We hadden heerlijk weer, een vruchtbare stop in Roermond, supergezellige dagen in Neuvelle met bezoekjes aan de glasfabriek en de wijnhuizen van Coiffy-le-haute. Wat mij vooral is bijgebleven is het ritme van ontbijten, taartje, lunch, wijntjes, borrelen, dineren en lang slapen. En daarover heen de warme deken van gezelligheid!

Bo moet als altijd weer even wennen aan de nieuwe omgeving. Maar met de leeftijd stijgt het aanpassingsvermogen en op hemelvaartsdag durfde Bo zelfs de grote stap de wijde wereld in te nemen! Noem het vrijmoedig of overmoedig maar al snel verruilde hij onze tuin voor die van de buren. En terwijl wij in de tuin van Yves en Josette aan het zoeken waren naar Bo aanschouwde hij ons weer veilig vanachter het glas van de serre.

Woensdag 28 mei was ons koperen huwelijksjubileum! En dat hebben we gevierd met een uitstapje naar de Brico depot en de Ikea in Dijon. Romantisch he!

Op het klusfront valt niet heel veel te melden, behalve dat de schilderijen voor de serre klaar zijn, de tuin is onderhouden en er weer veel onzichtbare taken zijn verricht.

Dan nog even de dorpsnieuwtjes. Zondag 25 mei was het gemeentehuis open om te gaan stemmen voor de Europese verkiezingen. Waar we in Nederland nog geen 40% scoren is de opkomst in Neuvelle 85%. Een uitgelezen dag om elkaar heel gezellig bij het gemeentehuis te treffen. En als je nog niet bent geweest komt de burgemeester wel even vragen of je niet iets bent vergeten! Geinspireerd door de Solex van Gerhard is buurman Yves zijn vergeten mobilette van de zolder gaan opknappen. Ook hij heeft het internet ontdekt voor het bestellen van nieuwe banden. binnenkort gaan de buurmannen samen op toer, eerst nog wel even een helmpje regelen want die zijn hier verplicht! Overbuurman Monsieur Arnoud zag zijn kans schoon om alle dames van nummer 19 te begroeten. De artrose in zijn been neemt toe en hij ervaart meer en meer de beperkingen van het ouderworden. En met dat inzicht is een belangrijk besluit genomen: het huis gaat in de verkoop. Dus voor wie nog iets zoekt in Neuvelle: nieuwe ronde nieuwe kansen! A bientot!

• 30 Mei 2014 - 15:33

Mam:

Weer een leuk verslag hoor. Fijne vakantie dus. Is jullie gegund. Tot gauw.

• 30 Mei 2014 - 16:19

Trudie:

Het blijft spannend daar in Neuvelle met allerhande!
    Ladies, trouwdag, stemmen, ook de blijvende klusjes en nog een huis te koop!
    Saai zal het dus niet worden!
    Het vervoer krijgt ook meer vorm begrijp ik, dus ga zo door!
    Groetjes Trudie

• 30 Mei 2014 - 17:08

Irene:

Wat een briljant verslag weer Ellis!!!! Jouw schrijverstalent is groot!! Heerlijk dat jullie daar zo kunnen genieten en prachtig dat de fans zo mee kunnen smullen door de verslagen gelardeerd met mooie, veelzeggende foto's! In alle opzichten is het gewoon top in Neuvelle! Dat jullie nog maar oneindig veel daar mogen genieten!